نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين در چهارمحال و بختياري آغاز به کار کرد

کد خبر: 191634 تاریخ انتشار: 1402/03/31 12:04:49
نمایش: 719
اخبار
فرماندار فارسان گفت: نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين به ميزباني اين شهرستان با حضور استاندار چهارمحال و بختياري و مسوولان استاني آغاز به کار کرد.

 سيد هادي صالحي در آيين آغاز به کار نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين به ميزباني فارسان تاکيد کرد: اين جشنواره تا پنجم تيرماه سال‌جاري به‌مدت ۶ روز برگزار مي‌شود.

وي افزود: نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين با هدف ارتقاي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري، هم‌افزايي بين اقوام، تشريح نقش اقوام درخصوص زنجيره غذايي و توليد، معرفي توانمندي‌هاي فعالان گردشگري، تزريق نشاط و شادابي در جامعه و توجه به داشته‌هاي فرهنگي عملياتي شد.

صالحي تصريح کرد: در شهرستان فارسان خانوارهايي با تنوع اقوام بختياري‌ها، قشقايي‌ها و فارس‌ها ساکن هستند و به‌طور مسالمت‌آميز در کنار يکديگر زندگي مي‌کنند.

وي يادآور شد: در حاشيه اين جشنواره نمايشگاه سوغات، صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي مربوط به اقوام ايراني استان‌هاي مختلف کشور با ۱۰۰ غرفه برپا شده که از اين تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشاير نقاط ديگر کشور و بقيه به معرفي سوغات، صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي مناطق گوناگون چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرده است.

فرماندار فارسان اظهار داشت: براي برگزاري نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين چهار مدرسه، خانه‌هاي مسافر و بوم‌گردي‌هاي شهرستان فارسان به‌منظور اسکان شرکت‌کنندگان پيش‌بيني شده است.

وي گفت: در اين جشنواره گروه‌هاي هنري از استان‌هاي ديگر حضور دارند و برنامه‌هايي را در نقاط مختلف شهرستان فارسان اجرا مي‌کنند.

صالحي تاکيد کرد: برگزاري مسابقه‌هاي بومي محلي در رشته‌هاي ورزشي روستايي و عشايري، همايش زنان زاگرس‌نشين و بي‌بي‌مريم بختياري و همايش معتمدان و متنفذان اقوام ايران‌زمين از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره به‌شمار مي‌رود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

دیدار مردمی با فرماندار

ملاقات مردمی : روزهای دوشنبه

ساعات ملاقات : 9 لغایت 12   

نشانی : فارسان - میدان امام خمینی (ره) - بلوار شهید مطهری  

 شماره تماس : 03833227111

پیوندها







اوقات شرعی

آمار سایت

آنلاین ها
18
امروز
104
دیروز
279
هفته
4258
ماه
72272