شهرستان فارسان مهياي برگزاري نخستين جشنواره ملي اقوام ايران زمين شد

کد خبر: 191604 تاریخ انتشار: 1402/03/27 13:08:05
نمایش: 837
اخبار
فرماندار فارسان چهارمحال و بختياري گفت: اين شهرستان براي ميزباني از نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين آماده شده است.

سيد هادي صالحي با اعلام اين خبر افزود: نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين به ميزباني فارسان از ۳۰ خردادماه تا پنجم تيرماه سال‌جاري برگزار مي‌شود.

وي افزود: کاهش فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در دوران شيوع ويروس کرونا باعث شد تا برگزاري جشنواره اقوام با هدف ارتقاي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري، هم‌افزايي بين اقوام، تشريح نقش اقوام درخصوص زنجيره غذايي و توليد، معرفي توانمندي‌هاي فعالان گردشگري، تزريق نشاط و شادابي در جامعه و توجه به داشته‌هاي فرهنگي در دستور کار قرار گيرد.

صالحي تصريح کرد: در شهرستان فارسان خانوارهايي با تنوع اقوام بختياري‌ها، قشقايي‌ها و فارس‌ها ساکن هستند و به‌طور مسالمت‌آميز در کنار يکديگر زندگي مي‌کنند.

وي يادآور شد: نمايشگاه سوغات، صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي مربوط به اقوام ايراني استان‌هاي مختلف کشور با ۱۰۰ غرفه برپا خواهد شد که از اين تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشاير نقاط ديگر کشور و بقيه به معرفي سوغات، صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي مناطق گوناگون چهارمحال و بختياري اختصاص دارد.

فرماندار فارسان اقتصاد و صنعت گردشگري را از منابع درآمدزا با اشتغال بالا و عوارض کم نسبت به صنايع ديگر دانست و اظهار داشت: توجه به ظرفيت‌هاي ويژه فرهنگي، معرفي توليدکنندگان برتر و تقويت اقتصاد گردشگري از برنامه‌هاي دولت سيزدهم در شهرستان فارسان به‌شمار مي‌رود.

وي گفت: براي برگزاري نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين چهار مدرسه، خانه‌هاي مسافر و بوم‌گردي‌هاي شهرستان فارسان به‌منظور اسکان شرکت‌کنندگان پيش‌بيني شده است.

صالحي تصريح کرد: در اين جشنواره گروه‌هاي هنري از استان‌هاي ديگر حضور دارند و برنامه‌هايي را در نقاط مختلف شهرستان فارسان اجرا مي‌کنند.

وي يادآور شد: برگزاري مسابقه‌هاي بومي محلي در رشته‌هاي ورزشي روستايي و عشايري، همايش زنان زاگرس‌نشين و بي‌بي‌مريم بختياري و همايش معتمدان و متنفذان اقوام ايران‌زمين از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره به‌شمار مي‌رود.

فرماندار فارسان اظهار داشت: دانشکده هنر فارسان از ۱۸ سال قبل قرار بود که به دانشگاه ارتقا يابد، اين دانشکده بخش جدايي‌ناپذير شهرستان فارسان است و به هيچ‌عنوان تعطيل نخواهد شد.

وي گفت: فارسان از روزگار قديم مرکز ثقل اقوام و طوايف مختلف ايل بختياري بوده و محصولات توليدي بين فارساني‌ها و بختياري‌ها دادوستد مي‌شده است.

صالحي تاکيد کرد: از ابتداي سال‌جاري تاکنون بيش از ۳۰ مجوز براي راه‌اندازي بوم‌گردي‌ها و سفره‌خانه‌هاي سنتي در شهرستان فارسان صادر شده است.

وي افزود: پس از برگزاري جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين آسيب‌شناسي اين جشنواره انجام مي‌شود و براي سال‌هاي بعد مورد توجه قرار مي‌گيرد.

فرماندار فارسان تصريح کرد: درخواست مي‌شود جوانان و فعالان فرهنگي و هنري اين شهرستان کميته توليد محتوا مربوط به قبل و حين نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين را تشکيل دهند و فعال کنند.

وي يادآور شد: رسانه‌هاي گروهي محرک مطلوبي براي مديريت فضاي شهري هنگام برگزاري نخستين جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين است و در اين راستا پيشنهادها، ديدگاه‌ها و نظرهاي خود را ارائه دهند.

صالحي اظهار داشت: پيگيري‌هايي براي راه‌اندازي دبيرخانه دائمي جشنواره ملي اقوام ايران‌زمين در شهرستان فارسان شده است که اميدوارم هر چه سريع‌تر محقق شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

دیدار مردمی با فرماندار

ملاقات مردمی : روزهای دوشنبه

ساعات ملاقات : 9 لغایت 12   

نشانی : فارسان - میدان امام خمینی (ره) - بلوار شهید مطهری  

 شماره تماس : 03833227111

پیوندها







اوقات شرعی

آمار سایت

آنلاین ها
22
امروز
276
دیروز
667
هفته
4437
ماه
72479