۱۵۰ ميليارد ريال براي گازرساني بخش کشاورزي جونقان شهرستان فارسان هزينه شد

کد خبر: 179993 تاریخ انتشار: 1401/10/04 12:43:56
نمایش: 977
اخبار
فرماندار فارسان با اشاره به لزوم توسعه بخش کشاورزي گفت: امسال ۱۵۰ ميليارد ريال براي گازرساني به حوزه کشاورزي جونقان شهرستان تامين و هزينه شده است.

سيد هادي صالحي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاکيد کرد: اين مبلغ براي گازرساني به دامداري‌ها، مرغداري‌ها و مجتمع‌هاي پرورش قارچ خوراکي جونقان و با هدف بهبود مديريت مصرف انرژي و افزايش توليد هزينه شد.
 

فرماندار فارسان افزود: شهرستان فارسان از لحاظ حجم توليد محصولات کشاورزي رتبه سوم چهارمحال و بختياري و از نظر ارزش ريالي در توليدات اين بخش جايگاه هشتم تا نهم استان را دارد.
 

صالحي تصريح کرد: توليد محصولات کشاورزي شهرستان فارسان به‌علت خام‌فروشي و نداشتن اولويت کشت از سوي کشاورزان منجر به ارزش افزوده سودآور نيست.
 

وي يادآور شد: در همين راستا برنامه‌ريزي و عملياتي کردن طرح‌هايي به‌منظور اجراي رويکرد و روش‌هاي نوين و علمي در حوزه کشاورزي شهرستان فارسان در دستور کار قرار گرفته است.
 

فرماندار فارسان اظهار داشت: جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري به‌منظور توسعه بخش کشاورزي مناطق مختلف استان از جمله شهرستان فارسان تسهيلات مطلوب و مناسبي از رديف‌هاي مختلف بودجه‌اي اختصاص مي‌دهد که بايد از آن بهره‌گيري شود.
 

وي با اشاره به برنامه‌هاي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري براي بهبود مصرف آب و افزايش توليد محصولات کشاورزي گفت: امسال لوله و اتصالات آب‌رساني از سوي جهاد کشاورزي استان در اختيار کشاورزان قرار گرفت تا نسبت به لوله‌کشي آب‌رساني به باغ‌ها و مزرعه‌هاي کشاورزي با هدف صرفه‌جويي در مديريت و بهبود مصرف آب و توليد بيشتر محصولات اقدام شود.
 

صالحي بهره‌مندي از روش‌هاي دانش‌بنيان براي گلخانه‌هاي کشاورزي شهرستان فارسان را جزو برنامه‌هاي اولويت‌دار مسئولان اين شهرستان در دولت سيزدهم اعلام و تاکيد کرد: راه‌اندازي مجتمع‌هاي دامپروري در گوجان، جونقان، چليچه و فيل‌آباد در دستور کار قرار دارد.
 

وي با اشاره به برنامه‌ريزي براي آغاز عمليات اجرايي ساخت و راه‌اندازي مجتمع فناوران در فيل‌آباد همزمان دهه فجر انقلاب اسلامي سال‌جاري افزود: شهرستان فارسان با برخورداري از زمين‌هاي شيب‌دار فراوان و اقليم مناسب، زمينه توسعه بخش کشاورزي را دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

دیدار مردمی با فرماندار

ملاقات مردمی : روزهای دوشنبه

ساعات ملاقات : 9 لغایت 12   

نشانی : فارسان - میدان امام خمینی (ره) - بلوار شهید مطهری  

 شماره تماس : 03833227111

پیوندها







اوقات شرعی

آمار سایت

آنلاین ها
14
امروز
412
دیروز
825
هفته
4154
ماه
71893