بررسي آخرين وضعيت سد بابا حيدر شهرستان فارسان

کد خبر: 179746 تاریخ انتشار: 1401/09/08 14:09:52
نمایش: 675
اخبار
فرماندار فارسان از پيشرفت بالاي ۸۰ درصد سد باباحيدر اين شهرستان خبر داد و گفت: با اهتمام دولت سيزدهم و با توجه به مصوبه سفر استاني رييس جمهور، درياچه اين طرح زمستان امسال آبگيري مي‌شود و انتظار ۱۴ ساله براي افتتاح آن به پايان مي‌رسد.

سيد هادي صالحي روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا، اظهار کرد: يکي از اقدامات قابل توجه دولت سيزدهم فعال‌سازي طرح‌هاي راکد و نيمه‌تمام سال‌هاي گذشته است که يکي از مهمترين اين طرح‌ها در استان و شهرستان فارسان، سد باباحيدر و طرح انتقال آب از اين سد به شمار مي‌رود و با اهتمامي که براي تکميل اين طرح به کار گرفته شده است اميد مي‌رود زمستان امسال درياچه سد آبگيري شود.
 

وي سد باباحيدر و خط انتقال آب از اين سد را از مهمترين مصوبات سفر رييس‌جمهور اعلام کرد و گفت:در سفر رييس‌جمهور و هيات دولت به استان ۲۰۰ ميليارد تومان براي تکميل سد و ۳۰۰ ميليارد تومان براي اجراي خط انتقال آب باباحيدر، اختصاص يافت و تخصيص اين ميزان اعتبار مي‌تواند روند اجراي اين ۲ طرح مهم را سرعت ببخشد.
 

فرماندار فارسان با بيان اينکه پيمانکار سابق سد باباحيدر نسبت به برنامه زمانبندي عملکرد مناسبي نداشته است، افزود: به همين دليل بر اساس قانون، خاتمه پيمان داده شده است و پيمانکار جديد که قرارگاه خاتم است بزودي فعاليت خود را براي ادامه اجراي طرح آغاز مي‌کند.
 

صالحي خاطرنشان کرد: در طول يک‌سال اخير يکي از موانع اجراي سد باباحيدر عبور خط انتقال برق فشار قوي از بستر درياچه سد بود که به همت دولت رفع شد و علاوه‌بر آن شرکت آب منطقه‌اي استان متعهد شده است تا مسير دسترسي روستاي اميدآباد سراب که با آبگيري سد زير آب مي‌رود را تغيير دهد و نسبت به انجام زيرساخت و آسفالت مسير جديد اقدام کند.
 

وي پرداخت حقوق معوق هشت ماهه کارگران سد باباحيدر را از ديگر اقدامات دولت سيزدهم در اجراي اين طرح عنوان کرد و گفت: حقوق و مزاياي کارگران سد تا پايان مرداد پرداخت شده است و پس از آن براي مدت زماني که طرح به سبب عملکرد نامناسب پيمانکار دچار توقف شده است با رايزي با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان و سازمان تامين اجتماعي، بيمه بيکاري براي کارگران در نظر گرفته شده است اين در حالي بود که پيمانکاران قبلي بدهي‌هاي انباشته به تامين اجتماعي داشتند اما مساله بدهي پيمانکار را از حق و حقوق کارگران جدا کرديم.
 

فرماندار فارسان خاطرنشان کرد: همچنين مقرر شده است تا با آغاز به کار پيمانکار جديد اولويت جذب نيرو با کارگران قديمي طرح باشد.
 

صالحي در ادامه با اشاره به آغاز به کار اجراي طرح خط انتقال آب سد باباحيدر اظهار داشت: اين خط انتقال به طول ۳۵ کيلومتر خط اصلي و ۱۰ کيلومتر خطوط فرعي، ۴۴۱ ميليمتر برثانيه آب شرب پايدار را به ۶ شهر و ۱۱ روستاي شهرستان فارسان انتقال مي‌دهد و علاوه‌بر آن کاربري آب کشاورزي و صنعت نيز در اين طرح ديده شده است.
 

وي تصريح کرد: پيمانکار طرح قول داده است چنانچه در اجراي طرح معارضي شکل نگيرد آن را ظرف مدت ۶ ماه به بهره‌برداري برساند.
 

فرماندار فارسان افزود: انتظار مي‌رود افرادي که در مسير اجراي اين طرح داراي زمين هستند در تملک زمين‌ها از سوي دولت همکاري کنند و چالشي در اين خصوص براي اجراي طرح شکل نگيرد تا اين طرح هرچه سريع‌تر افتتاح و مردم شهرستان و درمجموع کل استان از مواهب آن بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

دیدار مردمی با فرماندار

ملاقات مردمی : روزهای دوشنبه

ساعات ملاقات : 9 لغایت 12   

نشانی : فارسان - میدان امام خمینی (ره) - بلوار شهید مطهری  

 شماره تماس : 03833227111

پیوندها







اوقات شرعی

آمار سایت

آنلاین ها
31
امروز
362
دیروز
521
هفته
3029
ماه
70077