کدورت آب کوهرنگ در حال پائين آمدن است/ با کار شبانه‌روزي مخزن بزرگي با ظرفيت 5 هزار مترمکعب خاک‌برداري شده است

کد خبر: 178870 تاریخ انتشار: 1401/05/26
نمایش: 199
اخبار
فرماندار شهرستان فارسان گفت:کدورت آب کوهرنگ در حال پائين آمدن است و مخزن بزرگي با ظرفيت 5 هزار مترمکعب خاک‌برداري که به لطف خدا و همکاري و کار شبانه‌روزي کار اين مخزن به پايان رسيده است.

سيد هادي صالحي فرماندار شهرستان فارسان گفت  درمجموع 195 ليتر از خط لوله انتقال آب کوهرنگ بهره مي‌برد و اکنون اين 195 ليتر براي ما صفر شده است و براي جبران اين 195 ليتر بايد کارهايي صورت پذيرد.

وي در ادامه افزود: در خصوص جبران کم آيي بايد جبران آبي که در مخزن شبکه بوده را به حالت عادي برگردانيم که در اين خصوص با لطف خدا همه تلاش‌هاي شبانه‌روزي دوستان و همکاري مردم کشاورزان تاکنون مناطقي از شهرستان شبکه فعال‌شده و در بعضي از مناطق هنوز افت فشار را داريم.

وي اظهار داشت: شهرستان فارسان به لحاظ جغرافيايي شرايط خاصي دارد اکثر شهرهاي شهرستان در قسمت دامنه‌ها قرار دارند که اين شيب آب‌رساني را سخت و با مشکل مواجه ساخته است استهلاک سنگين را افزايش داده تراز کردن کار بسيار سختي بود.

وي خاطرنشان کرد: تاکنون از توان شهرستان استفاده کرده‌ايم، کدورت در سرچشمه به زير 140 رسيده و با اقدامات فني به 70 و حتي پائين تر از 70 هم خواهد رسيد و اين آب تا زماني که به مخازن برسد در مسير دوباره اين عدد کاهش پيدا خواهد کرد.

وي تصريح کرد: نکته‌اي که وجود دارد اين است بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته تا روز پنج‌شنبه به شرايط باثبات مي‌رسيم و چاه‌هايي که بر اساس بهداشت تائيد شده‌اند و در شبکه قرارگرفته‌اند را با همکاري کشاورزان عزيز در اين دو روز خواهيم داشت تا مشکل کم‌آبي شهرستان مرتفع گردد و مناطقي که آب‌رساني بيشتري صورت گرفته را کمتر شود تا به منطقي که کمتر آب‌رساني شده هم به‌اندازه کافي آب برسد.

وي افزود: کدورت آب کوهرنگ در حال پائين آمدن است و مخزن بزرگي با ظرفيت 5 هزار مترمکعب خاک‌برداري که به لطف خدا و همکاري و کار شبانه‌روزي کار اين مخزن به پايان رسيده و حوضچه جدا از هم که آب به‌صورت سينوسي در آن مي‌رود و بعد وارد مخزن مي‌شود و با چرخشي که دارد و وجود فيلتر در آن اثر کدورت اگر 200 به بالا هم باشد اين فيلتر کدورت را به 100 مي‌رساند.

وي خاطرنشان کرد: شهرستان فارسان نياز به اين آب دارد و از منبع چشمه کوهرنگ تغذيه مي‌شويم و ديگر منابع آبي پدافندي ما هستند اصل منبع آب ما منبع آب کوهرنگ هست و با توجه به کارهايي که صورت گرفته مردم بايد بدانند و اطلاع‌رساني شود که اين کار با تمام قوا در حال پيگيري است و در کمترين زمان آب سالم در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

دیدار مردمی با فرماندار

ملاقات مردمی : روزهای دوشنبه

ساعات ملاقات : 9 لغایت 12   

نشانی : فارسان - میدان امام خمینی (ره) - بلوار شهید مطهری  

 شماره تماس : 03833227111

پیوندها







اوقات شرعی

آمار سایت

آنلاین ها
21
امروز
280
دیروز
404
هفته
1778
ماه
69090