هفته آينده سند دانش‌بنيان امنيت غذايي پايدار ارائه خواهد شد

کد خبر: 178173 تاریخ انتشار: 1401/03/19
نمایش: 211
اخبار
معاون وزير و رئيس سازمان تحقيقات آموزش و ترويج کشاورزي کشور گفت: سند دانش‌بنيان امنيت غذايي پايدار که طي هفته آينده توسط وزير محترم کشاورزي براي تصويب در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي به شوراي محترم عالي انقلاب ارائه خواهد شد.

سيد مجتبي خيام نکويي در سفر به شهرستان فارسان گفت: امروز بحث امنيت غذايي پايدار يکي از دغدغه‌هايي است که در بسياري از کشورها خصوصاً در بحراني که بسياري از کشورها مواجه هستند به همين جهت در کشور ما نيز براي اينکه بتوانيم به امنيت غذايي پايدار برسيم بايد به برنامه مناسب دست پيدا کنيم.

وي در ادامه افزود: در طول يک سال گذشته فعاليت‌هاي گسترده‌اي با همکاري تمام کارشناسان و همکاري شوراي انقلاب فرهنگي صورت گرفته و سندي تدوين شد به نام سند دانش‌بنيان امنيت غذايي پايدارکه طي هفته آينده توسط وزير محترم کشاورزي براي تصويب در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي به شوراي محترم عالي انقلاب ارائه خواهد شد.
 
خيام نکويي اظهار داشت: سندي که به شوراي عالي فرهنگي ارائه خواهد شد يکي از جامع‌ترين سندهاي ارائه‌شده در طول اين 4 دهه طول انقلاب هست که همه مؤلفه‌هايي که براي رسيدن به امنيت غذايي پايدار و دانش‌بنيان کردن بخش کشاورزي هست ديده‌شده است.
 
وي تصريح کرد: پيش‌بيني مي‌شود که با اجراي اين سند و حتي با محدود کردن سطح زير کشت نسبت به وضعيت موجود شاهد افزايش توليد در واحد سطح باشيم و روح حاکم بر اين سند، دانش‌بنيان کردن بخش کشاورزي از طريق افزايش بهره‌وري در واحد سطح است، به نظر مي‌رسد با اجراي اين سند علاوه بر وزارت کشاورزي از تمام ظرفيت‌هاي وزارتخانه‌هاي مرتبط در حوزه توليد غذا و همچنين حفظ و سلامت غذا استفاده خواهد شد اميد است شاهد دستيابي به امنيت غذايي پايدار در کشور باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

دیدار مردمی با فرماندار

ملاقات مردمی : روزهای دوشنبه

ساعات ملاقات : 9 لغایت 12   

نشانی : فارسان - میدان امام خمینی (ره) - بلوار شهید مطهری  

 شماره تماس : 03833227111

پیوندها







اوقات شرعی

آمار سایت

آنلاین ها
16
امروز
504
دیروز
697
هفته
2862
ماه
69676